Saturday, October 31, 2009

jiwaku


1.Menjahit

Sejak dulu aku suka menjahit.Tapi bukan menjahit baju.
Yang aku buat hanya CS dan LS.Banyak yang aku buat.
Sampul bantal baby,Chair back,alas meja,hiasan dinding dll.
Ia memberi kepuasan padaku.


2.Buku Skrap

Sejak gadis sunti aku suka buat buku skrap.
Dulu Mi langgan akhbar dan majalah.Habis gambar-gambar
menrik aku gunting dan tampal dalam buku yang telah digunakan.
Antara bahan yang terdapat dalam buku aku ialah resepi masakan,hiasan
dalaman,hiasan taman,gubahan pengantin,pelamin,baju pengantin
dan lain-lain yang menarik.


Jika aku asyik menggunting dan menampal aku tak sedar pukul
2 pagi.Menyeronokkan....dapat kepuasan.

3.Bergambar

Aku juga suka bergambar.Ambil gambar sendiri.
Tapi kamera aku dulu taklah macam ni....yang biasa aje.
Itu pun Mi dan Bat beli kerana Mi pun minat jugak...
Bila ke U,biasiswa pertama aku beli apa?
antaranya kamera.....hehehe minat....
Atau aku ke Jerteh dengan Ros.Ambil gambar di kedai
Lee Hock,kira pelanggan tetaplah masa tu...
Sekarang diikuti oleh Izzat.
4. Menanam bunga


Suka sangat pokok berbunga tapi taklah sampai
cium hingga masuk ke hidung(sorry!!!)
Pasal tahap kekhusyukanku tidak terlalu tinggi.

5. Membaca Novel dan menulis
Suka baca buku cerita dan novel termasuk novel pensyiasatan.
Juga suka menulis tapi lepas kahwin aku mula tidak
menulis lagi kerana tak punya masa.

6. Window shoping

Satu lagi yang aku suka hingga kini ialah window shopping
terutama bahgian hiasan rumah.

7. Jalan-jalan

Sekarang suka jalan-jalan bak kata pepatah jauh pejalanan luas pengalaman.
Aku juga sekarang dapat satu keseronokan baru iaitu menulis di blog.
lega dan ada peluang kembali ke zaman lampau...
Tapi banyak aktiviti yang menjadikan jiwaku tenang telah aku
tinggalkan.Masa dan usia menentukan...

8 comments:

Unknown said...

window shoping, tanam bunga dan jalan jalan....sejiwa kita bab ni...

Bila nak jalan jalan ke Dubai dan window shoping....airasia ke Abu Dhabi dah ada...book la..hehehehe

kasihredha said...

hahaha..bab khusyuk mencium bunga ni, agak sensitive..hahahahahahahahahahahahhahahhahahahahhahahahhahahahahahhahaaha

SHAZ said...

Aaaa Kak Ma ... buat le satu rombongan ke Dubai, musim sejuk ni seronok le.... kita boleh suruh abagZu bawa pi jalan ....

airAsia murah je ....tambang dari RM599.00 je...hehehehehe

kasihredha said...

Nak ikuuutttttt....

kakma nak gi jalan2 ke serawak pulak esok..semoga bjalan dengan baik sgala urusan..biarlah bermula dgn baik dan hasilnya pun baik juga Insyaallah. Good luck...mulai babak baru kehidupan.

Unknown said...

semoga hajat yang besar ini di berkati allah... zu doakan segala berjalan dengan lancar....tak sabar menunggu cucu sedara....hehehehe

Unknown said...

tk semua...
tak terkata...
hehehe jelah

SHAZ said...

Aaaaa...cucu sedara sebelah pah, kami dah dapat. Nak pulak cucu sedara sebelah abg Zu plak....

Sebut pasal cucu....hm....tua dak kita ni....hehehehehehe

Unknown said...

kak ma dah penuh uban
tapi rasa macam mude je
walaupun dah sakit2 urat