Wednesday, November 25, 2009

aku pun...



Ini buah puttt....kenapalah diberi nama ni?ke kerana impak
selepas makan?hehehe....kuih ni dibuat dengan ubi kayu
dan inti ikan.Best....mi amat suka kuih ni...
sebenarnya aku pun....
Kuih ni namanya mas jeput.abang suka kuih ni pasal
ada kenangan manis semanis kuih ini...
kuih ni dulu merupakan salah satu hantaran
semasa kami kahwin,hehehe
abang sukaaa kuih ni...
sebenarnya aku pun....
Ini kuih kesukaan Di,Pindang Tapai.
jika jemput berbuka puasa aku
akan cuba buat kuih ni pasal aku tahu dia suka kuih ni
sebenarnya akupun...



Ini pula repok kacang,kegemaran Zu.Kacang ini
digaul dengan kelapa.Sejak kecil Zu suka
kuih ini
sebenarnya aku pun...

Kuih Qhasidah ni pula kesukaan adik ani.
Kuih ni banyak terdapat di Terengganu.
Rasanya manis dan dicampur dengan minyak sapi
tapi aku tak pernah buat,cuma tahu beli jee..
adik suka kuih ni tak kira masa mengandung atau tidak
sebenarnya aku pun....

Emi pula suka ketupat sotong.Sotong yang diisi
dengan pulut,manis tapi tak hanyir.
Asha pun selalu buat sekarang
mereka sekeluarga suka sangat
sebenarnya aku pun...

Puding berkuah ni pula kesukaan adik nor.
Dia generasi baru....suka yang dah sikit moden.
Tapi masih maniss...
sebenarnya aku pun....
Tuntasnya terbukti bahawa aku johan kerana kesemua
makanan tadi juga adalah kesukaanku
hehehe
patutlah aku seperti aku sekarang
hahaha





2 comments:

kasihredha said...

sapa cakap saya CUMA suka khasidah..saya suka SEMUA makanan yg disebut diatas ye....emmmmm...mencabar keimanan.
Makanan2 diatas tidak sesuai untuk org yg nak kuruskan badan spt kembang pagi...ahaksss

Unknown said...

repok kacang...
wah putt
akok
pindan tape
apam kuah
pulut lepa
hmmmm slurrppp