Thursday, October 28, 2010

terbongkar....

Sejak 2 minggu yang lalu..blog saya mempunyai tetamu yg baru..agak terkejut pada awalnya bila mereka sudi singgah di laman yg kurang berisi ini..mereka cuma membahasakan diri mereka sebagai Mawar Senja dan Kaktus Senja..who are they?

Pada awalnya..i really have no idea who they are..but then, gaya penulisan dan komen2 mereka, terasa sungguh dekat di hati n sounds a bit familiar..langkah awal yg saya ambil adalah hanya dengan memerhati gaya penulisan mereka dan kebetulan,saya agak sibuk minggu2 lepas..so,xsempat nak membalas semua komen2 mereka..jgn simpan dlm hati yer mawar senja dan kaktus senja..hehehe..

Siapa mereka??

Mawar Senja:

Mawar adalah antara bunga yg paling mahal di pasaran..dan mawar adalah sekuntum bunga yg sangat cantik di pandang mata dan wanginya tiada tandingan..namun,secantik ianya di pandang mata, bila di pegang, durinya mampu mengundang titisan darah..

Mengapa 'senja'?adakah mawar hanya berkembang di kala senja?atau mempunyai maksud yg tersirat?

Kaktus Senja:

Kaktus pula sangat senang di jaga..tp mempunyai antibodi yg kuat,xperlu banyak air..cuma matahari saja,ckup membuatkan ia sihat dan subur..kaktus adalah tumbuhan yg gagah berdiri..duri2nya cukup untuk menunjukkan ianya kuat dan mampu menjaga dirinya sendiri..

Tapi, sekali lagi..kenapa harus 'senja'??

Akhirnya,setelah di teliti dan di amati..saya keluar dengan satu konklusi..hehehehe..senja menggambarkan sesuatu yg tersirat..senja mungkin menunjukkan yg mereka mempunyai begitu byk pengalaman hidup..atau mungkin mereka sudah agak berusia..heheehhe..(jgn marah..hanya telahan semata-mata)

Kepada Mawar senja dan Kaktus senja..selamat datang ke laman saya..terima kasih sebab sudi membaca dan memberi sedikit kata2 semangat dan komen2..sesungguhnya..komen2 anda sangat2 saya hargai..dan saya sangat2 terharu kerana kalian sudi menjenguk seketika laman ini walaupun saya tahu kalian berdua sibuk dgn kerja dan keluarga masing2..

Seperti yg saya katakan dahulu,laman ini hanya untuk melepaskan apa yg terbuku di hati yg xmampu saya lepasakan di alam nyata..laman ini mampu membuat saya berasa lega bila mampu menulis apa yg berlegar2 di minda..laman ini mampu membuat saya tersenyum sendirian di kala saya benar2 memerlukan sedikit penawar..

Mungkin kalian akan lebih terkejut bila membaca laman ini kerana kdg2 saya menulis sesuatu yg benar2 saya tidak nyatakan di alam realiti..maafkanlah saya jika kadang2 penulisan saya agak beremosi atau terlebih excited..atau mungkin agak kebudak-budakan..kalian lebih mengenali saya bukan?hehehe

Mawar Senja @ Yuszah Akmal Yusoff:

Terima kasih atas semua doa2 dan nasihat2 yg di berikan..jasa mu kekanda,akan ku kenang hingga ke mati..sesungguhnya,ku takkan mampu membalas semua jasa2 mu..terima kasih untuk jagaan dan nasihat mu selama 25 tahun ini..terima kasih kerana senantiasa menemani aku di saat aku tertawa atau menangis..teruskanlah memberi panduan kepada ku,kerana aku sememangnya memerlukannya...





Kaktus Senja @ hanim Yusoff:

Dari saat pertama komentar di tulis, sudah dapat di agak, anda yg menulis..entah kenapa gerak hati begitu tepat..mungkin sudah terbiasa bernafas dgn semua nasihat2 kalian..mungkin juga kerana darah yg mengalir di dalam ini, adalah dari darah yg sama..hehehe..tak terbalas semuanya..nak di hitung semua jasa2 mu, sampai esok pun x berakhir..terima kasih yg mampu ku ucapkan..untuk semua nasihat membina dan komen2 yg menggeletek hati..hehehe..




Untuk kekanda2 ku...selamat datang...harap laman ini membawa kalian lebih dekat dgn dunia dan hati adik bongsumu ini..saya sayang kalian..


2 comments:

chalk is talking said...

heheheheh..tibe2 bergenang air mata bila membaca kembali tulisan ini..heheheh..sungguh!saya sayang kamu!

Unknown said...

sayang kamu jugak...