Sunday, August 30, 2009

suatu waktu dahulu

Suatu waktu dahulu aku suka berkebun.
Bukan kebun sayur.Bukan kebun buahan.
Tapi hanya kebun bunga.
Suka melihat daun menghijau.Suka melihat pelbagai bunga.
Sering aku isi waktu dengan aktiviti itu.Aku bahagia.
Tapi kini tinggal kenangan.
Pasu demi pasu kosong dah hilang dari pandangan.
Dengan penuh bersungguh pasuku dipindahkan ke belakang oleh suamiku.
Mula-mula hatiku terluka.Hatiku pedih.
Tapi kini aku perlu terima hakikat.Tindakannya betul.
Kenapa?kerana bungaku kini telah kering.Tidak terjaga.
Kini aku tak punya waktu untuk itu.
Kenapa?
Sibuk?Atau tidak pandai merancang waktu..
Letih?Atau usia telah lama.
Aku terlalu ingin memiliki semula hobi itu.
Aku rindu untuk kembali pada masa itu.
Aku ingin memulakan semula tapi masih belum mampu.
Bila?Bagaimana?Entah....



2 comments:

Anonymous said...

slimnya waktu ni.. apakata kalu pasu2 yg kosong tu ditanam dgn kaktus..sb kaktus siram seminggu sekali saja..tapi kalau kaktus pun kering juga tu kena minta pendapat kembang pagi.hiii

kaktus berbunga

kemboja merah said...

-cadangan itu baik.kaktus bbungga boleh beri sikit benihnya?
-slim?i kan mmang camni kahkahkah