Wednesday, May 28, 2014

bicara hamba


Terima kasih dinda pengacara majlis


Assalamualaikum ,
Selamat Petang,
dan Selamat Hari Guru.



 Yang dihormati Pn.Zaitun Zainal Pengetua
semua Penolong Kanan
semua GKMP,
dan  rakan-rakan guru
Alhamdulillah syukur ke hadrat Illahi
kerana dengan limpah izinnya detik itu hampir kini.
Sempat juga saya merasai detik ini tanpa sempat menghitung hari…
.terasa amat cepat masa berlari



Sebenarnya
Saya cintakan dunia pendidikan
Saya  suka kerjaya ini
Saya sayangkan anak-anak
Saya  kasihkan teman-teman
Kerana  sejak saya lahir
saya  hidup dalam lingkungan kasih sayang warga pendidik


  
Tapi  saya perlu reda dan sedar
yang usia sudah di hujung hari.
Setulus kesyukuran  saya panjatkan pada Illahi
kerana diberi peluang  bernafas lagi
untuk bersara agar  sisa usia yang berbaki  ini  
dapat saya  gunakan untuk diri sendiri.

Dan
pada kesempatan ini saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih
kepada puan pengetua yang sama-sama susah dan senang 
sepanjang kita bertugas walaupun sedetik cuma.
Terima kasih puan
kerana banyak membantu
melegakan yang buntu
menunjuk arah dan pandu
melicinkan tugas satu demi satu
menjadikan kerja bertambah mutu
 

Buat En. Mazlan dan Pn.Julia,
Terima kasih
walaupun tak lama bermesra
tapi bagai sudah terpahat di jiwa
kerana dari jelingan mata
terpandang manis bahasa
terdengar lunak bicara
di hati  keakraban terasa

Juga
Terima kasih kepada buat En.Rani,teman2 GKMP
dan teman-teman merangkap adik-adik  tercinta
yang rasanya sebati bagai keluarga,
bagai saudara,


Yang menjadi penyeri setiap masa
Yang menjadi penghibur ketika lara
Terima kasih kerana memberi kerjasama,
bantuan dan sumbangan yang tidak terkata


Terima kasih kerana sering
meminjam bahu,meminjam telinga

Terima kasih segunung intan
Itu tandanya teman

Terima kasih seluas lautan
Kerja susah menjadi ringan

Terima kasih setulus hati
Moga usaha Allah berkati

Terima kasih juga buat teman2 yang turut serta
Pn.Hazana dan dinda Azamima

Terharunya rasa
Bila terlihat kelibat rupa
teman-teman jauh di mata
tapi pasti di hati mekar sentiasa
yang sudi bersama-sama kita
Walaupun terpaksa tinggalkan urusan buat seketika
moga itu tandanya saya tak dilupa
Terima kasih tidak terhingga

Teman2,
Tentunya sepanjang kita berkenalan
Ada usikan ada teguran
Tapi ketahuilah teman2
Teguran saya lambang ingatan
Penuh dengan limpahan sayang
Kerana manis jangan mudah ditelan
Pahit pula jangan mudah dibuang
Kerana kekadang perlu berpesan
Ingat mengingat sesama teman
Demi membentuk warga cemerlang


Teman2
Walaupun sering bertukar ganti
Berubah angin berubah rasa
Tapi pada saya, janganlah dilupa
Dan pada masa2 mendatang
Tika tekun tugas ditantang
Ingatlah saya yang pernah bersama teman2
Yang mungkin tika itu sedang menanggung rindu

teman2,
harapan  saya menggunug tinggi
mengiring langkah berlalu pergi
yang  entah bila ketemu lagi
moga ikatan yang terjalin ini
takkan terputus hanya di sini
jika sudi kutiplah sisa-sisa memori
Simpan kemas di sudut hati
Moga kukuh ukwah nurani

teman2
Saya ingin memohon jutaan maaf
Andai  saya pernah
Tersasul bicara tersalah tingkah
Moga tiada terguris hati , terluka jiwa


Teman2
doa restu saya iringi
Agar kesihatan kalian tetap terjaga
Agar hidup kalian bahagia sentiasa
Agar segala budi dan jasa
Dirahmati Yang Maha Esa
Sepanjang usia


  
Kata orang,
yang bertunas ada luruhnya,
yang muda ada tuanya,
yang hulu ada hilirnya,
yang pasang ada surutnya, dan
yang datang pasti akan pergi jua
Jadi saya mohon berundur dulu.


Sekian terima kasih.

No comments: